farba

Wychodząc na zewnątrz, można zauważyć wiele elementów miejskiej architektury, które są wykonane z metalu. Nikt nie chce korzystać ze zardzewiałej czy zniszczonej wiaty przystankowej, ławki w parku czy stojaka na rowery. Poza tym korozja wpływa też na bezpieczeństwo użytkowania takich konstrukcji. Właśnie dlatego konieczne jest regularne przeprowadzanie prac konserwacyjnych. Mowa tutaj na przykład o na nakładaniu farby służącej jako materiał podkładowy. Czym się charakteryzuje oraz kiedy i do czego się przydaje?

Czym właściwie są farby podkładowe i jakie są ich rodzaje? 

Korozją nazywamy proces niszczenia materiałów, który zachodzi między powierzchnią przedmiotu a środowiskiem. Wpływa na jego strukturę, estetykę i bezpieczeństwo użytkowania. Aby uniknąć tego problemu, warto stosować materiały, które działają zabezpieczająco. Mowa tutaj przede wszystkim o omawianych farbach antykorozyjnych podkładowych. Są to produkty przeznaczone do zabezpieczania podłoża przed korozją. Na rynku dostępne są farby z różnymi pigmentami i żywicami, co sprawia, że mają różne przeznaczenie.

Wyróżniamy między innymi grunty czasowej ochrony, które służą do pokrywania powierzchni oczyszczonych w czasie montażu i w procesach produkcyjnych. Kolejnym rodzajem są grunty alkidowe, czyli jednoskładnikowe. Grunty epoksydowe z kolei są dwuskładnikowe i mają bardzo dobrą przyczepność do podłoża. W zależności od potrzeb mogą być pigmentowane aluminium, fosforanem cynku, pyłem cynkowym, płatkami szklanymi albo mioxem.

Farby poliuretanowe, podkłady adhezyjne i grunty typu mastic 

Klienci, którzy przychodzą do naszego sklepu ze specjalistycznymi farbami we Wrocławiu, często pytają też o farby poliuretanowe. Dzieje się tak, ponieważ ten produkt świetnie się sprawdzi w przypadku konstrukcji narażonych na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Kolejnym rodzajem są farby adhezyjne, które poprawiają przyczepność do powierzchni. Jeśli natomiast chodzi o powierzchnie stalowe trudne do oczyszczenia, to dobrze wybrać grunty typu mastic, ponieważ mają wysoką zawartość części stałych sięgającą 80%.